Pageshttps://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10214808197358211&id=1824180469

WHATS ON

2017 - VISIT TAMBUNAN YEAR
SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH

08 November 2008

ALHAMDULILLAH....KURMA MASJID NEGERI SABAH BERBUAH

Masjid Negeri Kota Kinabalu:

Foto: Janis


Masjid Negeri Sabah mencipta sejarah apabila pokok kurma, yang ditanam di sekitar kawasan Masjid Negeri Sabah, akhirnya berbuah. Buahnya melebihi 30 buah dan mulai masak (pada masa gambar ini diambil iaitu bulan Ramadhan 2008). Saya sempat mengambil gambar ini sebagai bahan sejarah atau dokumentri Masjid Negeri. Saya juga membuat rakaman video untuk simpanan.




Ramai yang menelefon saya meminta saya menghubungi wartawan untuk tujuan publisiti. Walau bagaimanapun saya tidak sempat menghubungi.






















Foto Atas: Pokok kurma yang ditanam disekitar kawasan Masjid Negeri Sabah.





































Atas: Hj Adnan bertanggung-jawab menanam kurma ini.













































Foto Atas: Kereta pun boleh berteduh di bawah pokok kurma.





















Foto Atas: Antara pokok kurma yang berbuah tetapi buahnya tidak menjadi.


















































Foto Atas: Pokok kurma yang berbuah berlatar-belakangkan menara Masjid Negeri.



































No comments:

Post a Comment