Pageshttps://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10214808197358211&id=1824180469

WHATS ON

2017 - VISIT TAMBUNAN YEAR
SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH

12 June 2009

MENUTUPI SALURAN ILMU


Saya baru selesai 'browsing' laman fatwa IKIM tetapi agak kecewa kerana nak masuk pun payah. Saya terus 'click' butang 'Hubungi Kami' dan berikut ialah mesej yang saya terpapar:-

.

"Hubungi Kami

Sudut Hukum IKIM mengalu-alukan sebarang maklumbalas sama ada berbentuk pertanyaan mahupun pandangan dari para pengunjung. Walaubagaimanapun kami hanya akan melayan maklumbalas yang dianggap bermanfaat dan berkaitan dengan bidang tugas IKIM sahaja. MAKLUMAN !! Sila login untuk tulis maklum balas anda".
.
Nak baca FATWA pun kena login. Saya tak pertikai sangat jika nak bagi komen atau maklumbalas kerana ada komen yang negatif dan positif dan ada komen yang menyakitkan hati. Jadi tak kesahlah kalau kena login. Tapi tak kanlah nak baca 'fatwa' pun kena login!. Kenapa nak sembunyikan ilmu?.
.

2 comments:

  1. Salam, saya setuju dgn pandangan Ustaz.

    Sabda Rasulullah S.A.W

    "Sesiapa yang mengetahui sesuatu ilmu lalu disembunyikannya, nescaya di Hari Kiamat nanti, ia akan dikekang oleh Allah S.W.T dgn tali kekang dari api neraka"

    .. barangkali IKIM hendak orang awam utk menjadi ahli yang berdaftar utk mendapatkan lebih ramai pengunjung. Namun, ramai dikalang orang hari ini seperti "On the Go" , selalunya, hendak cepat utk mencari sesuatu dan pergi .

    Dalam kes ni, sepatutnya informasi sedemikian juga On The Go, kerana bukan sahaja orang Islam boleh membaca dgn senang tanpa kelecehan, tapi orang bukan Islam juga senang utk mempelajari kerana ianya "open space" . takut2 mereka berfikir nanti, kalau register jadi member, dorang pula 'TER'islam.

    Sepatutnya kena prihatin lagi pada pengguna.

    ReplyDelete
  2. Mr Iswadee

    Congratulation! for being the first to register as the follower of "jjamarchon" blog.

    ReplyDelete