Pageshttps://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10214808197358211&id=1824180469

WHATS ON

2017 - VISIT TAMBUNAN YEAR
SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH

25 October 2008

ALHAMDULILLAH

Pada 24.10.2008 saya dan rakan-rakan saya dalam USIA Tambunan telah selesai mengadakan majlis Aidil Fitri terbuka bertempat di perkarangan masjid daerah Tambunan. Majlis bermula selepas solat Jumaat. Dianggarkan lebih 250 orang hadir termasuk 'non-muslims' dan kanak-kanak. J/Kuasa wanita USIA, yang diketuai oleh Puan Norsuhana Abdullah, bertungkus lumus menyediakan juadah. Kanak-kanak seronok kerana bukan sahaja mereka dapat menjamu selera malah dapat duit raya.

Alhamdulillah, pada hari ini kami berjaya mengislamkan dua orang saudara baru. Sebelum majlis bermula, sdr Donny, atau nama islamnya Muhammad Donny, berbangsa dusun dari Kg Tanaki Tambunan melafaz dua kalimah syahadah di masjid daerah Tambunan. Selepas solat asar, seorang lagi wanita bernama Kartina, berbangsa murut berumur kira-kira 32 tahun, dari Nabawan telah memeluk agama islam. Saya sendiri yang mengislamkan wanita itu dengan disaksikan oleh Pegawai JHEAINS, Ketua Bahagian USIA Tambunan, Ketua Wanita USIA, Imam rawatib masjid Tambunan dan beberapa AJK USIA bahagian Tambunan. Moga-moga saudara kita ini akan terus beriman. Saya memohon agar wanita USIA membuat susulan agar kemasukan mereka dalam islam benar-benar terjaga. Sesungguhnya ini telah menjadi sejarah bagi USIA Bahagian Tambunan kerana berjaya mengislamkan dua orang serentak pada masa USIA Tambunan mengadakan majlis Aidil Fitri di masjid Tambunan.

Pada jam 6.30 malam, setelah saya melaksanakan solat magrib di masjid dearah Tambunan, saya terus ke Kota Kinabalu. Dalam perjalanan ke Kota Kinabalu, di Gunung Emas hingga menghampiri Moyog, jalannya licin kerana hujan dan berkabus tebal yang melambatkan perjalanan saya ke Kota Kinabalu. Jam 8.30 malam, saya tiba di Masjid Negeri Sabah. Saya melihat beberapa pelajar kelas Al-Quran, sedang menanti kedatangan saya. Walaupun saya lewat sampai, pelajar saya tetap setia menanti. Jam 10.15 malam saya selesai surah As-Sajadah. Saya dipelawa sdr Aziz Hj Salleh berhari-raya di rumahnya di Taman Sempelang sembulan. Jam 11.45 malam barulah sampai di rumah. Orang rumah dan anak-anak saya sudah lama tergolek.

No comments:

Post a Comment