WHATS ON

2017 - VISIT TAMBUNAN YEAR
KEPADA PELAJAR YANG MENDUDUKI PEPERIKSAAN SPM & STPM 2016, SELAMAT BERJUANG MOGA-MOGA MEMPEROLEHI KEJAYAAN YANG CEMERLANG.

22 November 2016

KEMPEN MEMBACA AL-QURAN 5 MUKA SURAT SEHARI (Q5MSS) BERSAMA DENGAN TERJEMAHAN

Kota Kinabalu, 11.11.2016:

Seramai 100 orang peserta telah menyertai kempen membaca 5 muka surat Al-Quran setiap hari beserta dengan terjemahannya sekali, bermula pada 11.11.2016. Kempen ini dimulakan dari juzu 1 hingga tamat juzu 30 dan dihabiskan selama 4 bulan atau kira-kira 120 hari. 

Program secara sukarela ini adalah bertujuan untuk membudayakan membaca Al-Quran sebagai kegiatan harian. Disamping itu, membantu para peserta melancarkan bacaan Al-Quran dengan tartil. Program ini juga diharap menjadi penyuntik semangat kepada semua peserta untuk terus membaca, mengetahui erti dan seterusnya mengamalkan segala ajaran Al-Quran. Program ini juga diharap boleh dijadikan program setiap masa sebagai satu usaha memperkembangkan dakwah 'bil hal' secara istiqamah sesuai dengan kemampuan. 

Peserta kempen ini terdiri dari pegawai kerajaan persekutuan, negeri, pesara kerajaan dan korprat, para pelajar muqaddam dan Al-Quran dari Cahaya Kasih Kota Kinabalu, keluarga, suami isteri dan anak-anak mereka, para pelajar dan individu. 

Sementara itu, beberapa peserta menyatakan bahawa mereka berterima kasih serta bersyukur dapat menyertai program yang julung-julung kali diadakan ini.


Foto atas: Poster kempen


Foto atas: Jadual tarikh dan muka surat setiap hari

No comments:

Post a Comment