Pageshttps://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10214808197358211&id=1824180469

WHATS ON

2017 - VISIT TAMBUNAN YEAR
SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH

26 January 2010

KEMUNCAK PENGGUNAAN ALLAH

-
Maka berkatalah golongan Nasrani, kami berjaya menuntut hak kami mengenai penggunaan Allah kerana "Allah itu pencipta semua makhluk makanya Allah adalah milik semua". Demikian SMS yang dihantar kepada penganut muslim di Pendalaman Sabah.

Atas: Gereja yang menggunakan nama Allah dan salib berbunyi "Allah itu Kasih". Ungkapan ini mempunyai erti tersirat jika kita bergaul dengan umat kristian. Tetapi umat Islam yang tak bergaul dengan Kristian akan membuat komen "Tak apalah. Biar diorang gunakan kalimah itu". Komen seperti ini mereka keluarkan dengan hanya mereka duduk dikerusi empuk di bilik berhawa dingin, tanpa mereka bergaul dengan orang kristian.

Atas: Gereja di atas rumah kedai menggunakan nama Allah yang berkemungkinan besar akan mengelirukan generasi (anak-anak) Islam di masa akan datang. Nama ini juga bisa mengelirukan umat Islam yang baru berjinak-jinak dengan Islam dan juga umat Islam yang lemah dari segi aqidah.

Atas: Umat kristian menamakan Allah sebagai Jesus dalam senikata lagu bertajuk "Allah Peduli". Lagu ini dinyanyikan oleh, Agnes Monica, artis/pelakon pingitan dari Indonesia yang menjadi idaman penonoton di Malaysia.
-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Think carefully for our future generations…
-
Remember the quote “to see the future of nation just look at their youth @ youngsters"… So what happens now will give big implication on our next generation…
-
It’s about using "Allah" for their God. Christians believe Jesus is the son of God. So, the Malaysian Christians (I believe only a fraction of them) currently claim that the word belong to them as much as it belongs to Muslims.
-
It’s really sad they can’t even accept simple thing & can hurt Malaysian Muslims really bad… For many decades, Malay Muslims have sacrificed a lot for the other Malaysians (both as Malay race and as Muslim religion) in the name of unity.
-
But right now, when it will affect our Aqidah’ & purity of Islam religion, it’s really TOO MUCH to compromise…. We don’t want our past mistakes to happen again & again….. Some people believe this is a part of the Jewish plan.
-
P/S: The above are some interesting photos that may open Muslim's eye regarding this matter in the name of democracy, or whatever…..
-

No comments:

Post a Comment