Pageshttps://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10214808197358211&id=1824180469

WHATS ON

2017 - VISIT TAMBUNAN YEAR
SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH

28 August 2011

MAJLIS KHATAM AL-QURAN KE 6 MASJID NEGERI SABAH

-
Kota Kinabalu, 23.07.2011:
-
Alhamdulillah, pelajar Al-Quran Masjid Negeri Sabah dibawah bimbingan Janis Abdullah telah selesai mengadakan majlis khatam di Masjid Negeri Sabah baru-baru ini. Seramai 32 orang pelajar telah menyertai. Majlis ini adalah yang ke 6. Turut hadir ialah keluarga pelajar.

Terdahulu dari ini ketua kelas, Hj Johari Dun Banir, dalam ucapan alu-aluannya, menyeru kepada rakan-rakannya agar terus membudayakan membaca Al-Quran serta belajar membaca secara berterusan sambil mengetahui ertinya. Dan yang paling utama ialah mengamalkan ajarannya disamping berusaha mengajarkan kepada orang lain.

Atas: Pelajar Al-Quran bergambar beramai-ramai setelah selesai majlis khatam ke 6 di Masjid Negeri Sabah. Hj Johari (ketua kelas) duduk no.5 dari kanan.

Atas: Pelajar Al-Quran bergambar berlatar-belakangkan masjid negeri selepas majlis khatam.

Atas: Majlis khatam sedang berlangsung

Atas: Backdrop majlis khatam Al-Quran ke 6


Atas: Peserta pelajar wanita sedang berkhatam


Atas: Antara yang menyertai majlis khatam


Atas: Beginilah suasana majlis khatam ke 6. Persediaannya dan perlaksanaannya pun ringkas tetapi sangat bermakna bagi peserta.


Sementara itu, pelajar ini bercadang mengadakan majlis tadarus secara express beramai-ramai bergabung dengan pelajar Al-Quran dari Surau Taman Kemajuan Likas di bulan ramadan dan khatam pada hari yang sama.
-

No comments:

Post a Comment