Pageshttps://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10214808197358211&id=1824180469

WHATS ON

2017 - VISIT TAMBUNAN YEAR
SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH

30 September 2011

ALUMNI UiTM SABAH BERSAMA TAN SRI ARSHAD AYUB

Kota Kinabalu (24.09.2011):

Persatuan Alumni UiTM Sabah telah mengadakan majlis jamuan makan bagi meraikan Tan Sri Arshad Ayub bertempat di Kelab Marina Kota Kinabalu baru-baru ini. Mungkin ada dikalangan pelajar baru UiTM yang tidak kenal dengan Tan Sri Arshad Ayub terutamanya pelajar baru. Beliau adalah mantan Naib Chanselor UiTM yang bertanggung-jawab membawa ITM ke Sabah. Diantara pelajar ITM Sabah ketika itu ialah Yang Berhormat Datuk Masidi Manjun, Datuk Hj Abu Bakar (mantan CEO SUDC), Primus dan beberapa lagi yang mencipta kecemerlangan dalam bidang masing-masing.

Tan Sri Arshad memang tidak asing lagi dengan karektor 'serius and strict' beliau. Berpegangkan dengan disiplin yang tinggi, beliau begitu kosisten dengan karektor ini kerana beliau ingin melihat anak-anak bumiputera berjaya dalam bidang yang mereka ceburi. Tan Sri Arshad begitu strict mendisiplinkan anak-anak didiknya kerana memikirkan amanah yang berat untuk dipikul disamping bertanggung-jawab kepada kejayaan anak-anak bangsanya khususnya pelajar ITM.

Hari ini, usahanya berhasil dimana ramai pemimpin di Jabatan Kerajaan dan swasta telah meraih kejayaan dengan cemerlangnya, hasil didikan disiplin yang diterapkan oleh Tan Sri Arshad. Hari ini beliau berbangga dengan ramainya anak-anak didiknya berjaya dalam bidang masing-masing.
Atas: YB Datuk Masidi Manjun bersama dengan Tan Sri Arshad (kanan)
Atas: Antara pelajar anak didik Tan Sri Arshad ialah Hj Abu Bakar (mantan CEO SUDC) dan Primus
Atas: Datuk Masidi Manjun sedang memperkatakan sesuatu kepada Tan Sri Arshad
Atas: Antara AJK Alumni yang hadir

Atas: AJK Alumni UiTM Sabah

Atas: Berbual-bual sementara menanti hidangan

Atas: Tan Sri Arshad sememangnya banyak pengalaman pahit dan manis dan kini dikongsi bersama dengan alumni. Pengalaman beliau ini amat berguna sekali untuk diguna-pakai dimana yang perlu.
Atas: AJK Alumni UiTM Sabah

Atas: AJK Alumni UiTM Sabah bergambar beramai-ramai selepas majlis tersebut.


-

No comments:

Post a Comment